Potęga gry symulacyjnej, czyli szkolenie potrzebne dla firm zarządzających w nowoczesny sposób

Rzeczywistość biznesowa, a dokładnie warunki podejmowania decyzji, dysputy na najwyższym szczeblu i niezwykle ważne zarządzanie to nic innego jak czysta praktyka – możliwa dodajmy do osiągnięcia i trwałego posmakowania tylko jeśli jest się szefem lub członkiem rady nadzorczej. Czy aby jedynie dla starzejącej się elity? Czy posmakowania zarządzania z prawdziwego zdarzenia mogą dotknąć wyłącznie biznesowi potentaci?

Otóż nie. Dla licznych młodych, obiecujących w biznesie inwestorów z pomocą przychodzą gry symulacyjne i cały cykl określany mianem: przedsiębiorcze szkolenia. Zarządzanie zasobami, a zwłaszcza typową machiną pieniężną, profesjami pracowników czy zarejestrowanym na firmę mieniem, należy do wymagających obowiązków. Ta ogromna odpowiedzialność w przytłaczającej większości mniejszych i średnich firm jest w gestii zarządu, na czele z głosem szefa. Sposoby, w jakie „góra” wyczuwa sytuację i umiejętnie zarządza wymagają lata aktywności. Decyzyjne centrum poparte jest partnerskim doradztwem zarządu. Czytaj też szkolenia (http://trenerzy.pl/problematyka/zarzadzanie-soba-w-czasie/)

szkolenie

Autor: NAVFAC
Źródło: http://www.flickr.com

Symulatory biznesowe to gry, w których odzwierciedla się w maksymalnie rzeczywisty sposób kontekst sytuacyjny w jakich prowadzi się działalność firmy. Gry uwzględniające sprzedaż nastawione są na analizę rynku, docelowego targetu, ale i kompetencji miękkich typu tworzenie relacji z klientem. Symulacje mogą dotyczyć też sfery Human Relations, strategii projektowej, czy decydowania o finansach firmy. Większość gier koncentruje się na zadaniach grupowo-warsztatowych i zbiorowej burzy mózgów uczestników „symulacji”. Na podstawie dotychczasowych doświadczeń, nabytych przekonań i wynikłych z niewiedzy domysłów uczestnicy szkoleń uczą się postępowania najlepszego z perspektywy funkcjonowania firmy. Czytaj szkolenia (http://trenerzy.pl/problematyka/profesjonalna-obsluga-klientow/)

Gry symulacyjne nie są klepaniem wiedzy na pamięć, mimo to zapamiętywanie odgrywa tu znaczącą rolę. Potęgę przekazu potwierdzają statystyki – przez gry symulacyjne zapamiętujemy większość zachowań, procesów towarzyszących celom biznesowym. Zarządzanie zadaniami na szkoleniach w zakresie działania to ciągle tylko ćwiczebny poligon. Ale to z tego poligonu wyciągane są mocne, poparte praktyką mechanizmy zachowań itd. Gry symulacyjne (szkolenia (http://trenerzy.pl/gry-symulacyjne/)), które dotyczą strategicznych działań – a więc najważniejszego pola aktywności – na pewno przyniosą skutki.