Ocenianie efektywności pracy to niezwykle ważna sprawa dla postępu przedsiębiorstwa

Każda osoba zatrudniająca pracowników w pewnym momencie chciałby ocenić pracowników. Jedną z bardzo ciekawych możliwości jest ocena 360 stopni. Ten system oceniania jest najczęściej typowana przez przedsiębiorców. Posiada ona parę określeń, a najpopularniejszymi są ocena z wielu punktów widzenia, lub też pełna informacja zwrotna.

ElevatoSoftware

Źródło: www.elevatosoftware.com

W znacznej mierze dotyczy to uzyskania jak wszechstronnej wiedzy o pracowniku, z kilku źródeł. Jeżeli idzie o źródła to pierwszym z nich jest dokonanie samooceny przez pracownika. Zazwyczaj organizuje się to na zasadach ankiety. Także w otoczeniu pracownika owe ankiety są przeprowadzane, wykonuje je wtedy kilkoro współpracowników. Jest to przede wszystkim pracodawca, współpracownicy, jak również podwładni oraz klienci przedsiębiorstwa. Głównie są to ludzie, którzy przebywają blisko ocenianego pracownika.

Różne istnieją zdania o ocenie 360 stopni. Niewątpliwie jest to efektywne narzędzie.

pracodawca

Autor: Victor1558
Źródło: http://www.flickr.com

Negatywne zdania zazwyczaj formułowane są przez tych, którzy niepoprawnie ją zrozumieli. A i tak dużo zależy od sytuacji, w której jest ona przeprowadzana. Ocenianie pracowników przez metodę oceniania 360 stopni ma bardzo wiele przeznaczeń. Przede wszystkim dzięki niej rozpoznaje się obszary potrzebne do rozwoju firmy (informacje o ocenie metodą 360 stopni). Kolejną sprawą jest także szeroko określany coaching, czyli kursy dla pracowników. Ocenianie ich ma na celu na sprawdzenie, które aspekty potrzebują przeszkolenia. Bardzo potrzebne są one do wpisywania danych w akta pracownika.

Kolejną bardzo ważną kwestią jest to, Na co zwrócić uwagę podczas punktowaniu pracownika. Przede wszystkim dotyczy to tego, żeby wyniki oceny zostały tajne, jedynie do wglądu pracownika. Wyniki może porównać również przełożony i coach. Wyniki te muszą uśrednione, tak, żeby nikt się nie domyślił, które są kogo. Każde aspekty ankiety powinny być dostosowane do celów firmy. Dotyczyć one powinny do szczegółowych obszarów funkcjonowania i muszą zostać podzielone według gatunków. Jest to niezwykle istotne, ponieważ upraszcza czytanie wyników. Wtedy właśnie można podsumować, w czym jest się mocnym, a w czym kiepski.