Czy billboard może przysłużyć się wyższej sprawie? Okazuje się, że tak. Pokazuje to historia z Bostonu

Nośniki reklamowe kojarzą nam się nie zawsze najlepiej, gdyż od razu zauważamy nachalną reklamę, która zachęca do zakupu jakiegoś przedmiotu lub skorzystania z określonej usługi. Z pewnością winą nie jest sama reklama, ale być może zbyt dużo różnorodnych form reklamy, który możemy zaobserwować w każdym miejscu – od ulicy po sieć internetową. Niektóre jednakowoż formy reklamy, jak billboardy mogą być użyte w bardzo właściwym celu, o czym mogliśmy się przekonać przy okazji zamachu bombowego w Bostonie.

billboard reklamowy

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Otóż, po tym terrorystycznym ataku w trakcie bostońskiego maratonu, telebimy stały się narzędziem do zarządzania kryzysowego. Zaraz po ataku terrorystycznym na telebimach wyświetliły się informacje o eksplozjach. Operator tych ekranów poświęcił cały czas emisyjny właściwym osobom od zarządzania kryzysowego i w taki sposób mogli oni przesyłać kluczowe informacje widoczne dla mieszkańców miasta. Na telebimach poza tymi informacjami pojawiła się także nazwa twitterowego konta agencji, to szczególnie tam na bieżąco wysyłane były najbardziej aktualne komunikaty o ataku.

zewnętrzne reklamy

Autor: christopher Lough
Źródło: http://www.flickr.com

Jak widzimy w tym wypadku, nastąpiło interesujące połączenie przekazu reklamowego offline i online, to znaczy szybka współpraca telebimów oraz twittera zagwarantowała dużo dobrego. To w sumie dobry przykład na to, iż rzeczywiste informacje w sieci internetowej są najszybciej aktualizowane, lecz nie jest prawdą, iż reklama poza siecią nie istnieje. W tym wypadku telebimy były skuteczne i to w istotnej okoliczności. Nietrudno sobie wyobrazić, gdyby takie coś zdarzyło się w naszym kraju i przykładowo billboardy Poznań mogłyby też stanowić taką platformę złączoną z internetem. Pierwszy news o tym zdarzeniu i o szukanych osobach zauważalny byłby w miejskiej przestrzeni, a bardziej szczegółowe wiadomości pojawiałyby się w internecie. Więcej można przeczytać z tego miejsca: klik – billboardy-reklama.pl (klik – billboardy-reklama.pl).

Tego typu zastosowanie mogłoby być wszędzie, na przykład billboardy Lublin. Jak więc widać billboardy to nie jedynie nośniki reklamowe, jak trzeba mogą odgrywać istotny „słup” informacyjny, jaki przekazuje ważne informacje. Można go wykorzystać w okresie różnorodnych wydarzeń, nie jedynie, gdy dojdzie do zamachu terrorystycznego.