Pozycjonowanie – czy jest przydatne dla prowadzenia firmy

Czy ktoś wyobraża sobie życie bez internetu? Ja zdecydowanie nie… Globalna sieć już dawno zadomowiła się w miejscu pracy oraz naszych prywatnych czterech ścianach. Ktoś może powiedzieć, że ludzie potrafili się komunikować skutecznie już dawno temu a ja pytam o jakość tej komunikacji. Owszem – można było wysłać wiadomość pocztą i czekać (czasem bardzo długo) aż odbiorca otrzyma (albo nie) naszą wiadomość.

Portfel, pieniądze

Autor: sxc.hu
Źródło: http://sxc.hu

Żeby być pewnym iż ją otrzymał musieliśmy czekać jeszcze raz tyle samo czasu na potwierdzenie lub odpowiedź. W późniejszym okresie umożliwiono nam niemal natychmiastową komunikację przy użyciu telegrafu czy telefonu ale za pomocą tych wynalazków mogliśmy jedynie przesyłać krótkie wiadomości i głos co tylko częściowo oddawało proces komunikacji. Telewizja i radio z kolei umożliwiały przesyłanie informacji tylko w jedną stronę co uniemożliwia jednoczesne wysyłanie i odbieranie wiadomości. Dopiero internet umożliwił nam niezawodną, szybką i dwustronną komunikację, w której treść komunikatu mogła być praktycznie dowolna.

Internet zyskał swoją ogromną popularność w głównej mierze dzięki stronom www (World Wide Web), na których można było zamieszczać coraz ciekawsze treści. Ilość stron internetowych zaczęła rosnąć w tak dynamicznym tempie, że powstała potrzeba stworzenia wydajnego narzędzia do znajdowania interesujących nas informacji. Jedną z pierwszych znanych wyszukiwarek była altavista.com jednak od pewnego czasu najbardziej znaną i zyskującą coraz więcej zwolenników jest Google.com. W tym momencie nasuwa się pytanie jak wygląda kwestia poprawności wyników wyszukiwania w stosunku do wysyłanych zapytań i czy użytkownik ma jakikolwiek wpływ na wyświetlane wyniki. Kwestią tą zajmuje się branża pozycjonerska albo krotko – SEO.

SEO (z ang. Search Engine Optimization) to w dokładnym tłumaczeniu optymalizacja silnika wyszukiwania albo po prostu – pozycjonowanie stron w internecie. Niewiele ludzi wie, że zwykli zjadacze chleba mają wpływ na wyniki wyświetlania stron dla różnych zapytań. Istnieje nawet branża zajmująca się tylko tym konkretnym zagadnieniem. Pomimo iż jest to wciąż branża niszowa, to na naszym rynku jest już kilku poważnych graczy zajmujących się tym zagadnieniem. Na czym polega ich praca? Tego nikt do końca nie wie, gdyż każda z firm broni dostępu to własnych danych tak aby jak najlepiej je wykorzystać z pożytkiem dla siebie. W internecie jest jednak sporo informacji na ten temat np. pod adresem także każdy internauta może poznać podstawy SEO w mig.

Aby efektywnie wypozycjonować stronę www należy ściśle przestrzegać zaleceń Google. Przejrzystość strony oraz występowanie na niej pozycjonowanych fraz to podstawa. Historia interesującej nas domeny, również ma duży wpływ na jej pozycję wśród wyników wyszukiwania. Jeżeli planujemy zmienić pozycję strony, powinniśmy uważać aby robić to w sposób rozumny to znaczy taki, który nie spowoduje dodania tej strony do filtra lub w najgorszym przypadku usunięcia z wyników wyszukiwania. Takie pozycjonowanie, które jest zgodne z zaleceniami Google nazywamy w naszym kraju etycznym pozycjonowaniem. Profesjonalne firmy zajmujące się pozycjonowaniem używają tylko takich praktyk, które są ogólnie uznane za etyczne. Najlepsi pozycjonerzy posiadają zaplecze oraz podpisują umowy partnerskie z innymi portalami internetowymi, co pozwala im na skuteczne działanie.

Pozycjonowanie jest procesem tak złożonym, a algorytmy wyszukiwania Google zmieniają się tak często, że aby stale być na bieżąco z tym tematem powinno się stale śledzić zmiany na tym trudnym rynku. Widać więc, że jest to praca dla pasjonatów a nie dla ludzi planujących szybki zarobek przy małym nakładzie pracy. Pozycjonowanie to ponadto proces długoterminowy co często odstrasza ludzi pragnących szybkiego zysku. Jeśli i Ty chcesz zostać pozycjonerem powinieneś zacząć zgłębiać ten ciekawy temat już dziś.