Reklama w miastach – kilka spostrzeżeń na ten temat
W zasadzie w żadnym wypadku nie jest to estetyczne, gdy ogromny billboard przedstawiający sklep odzieżowy wisi na jednej z zabytkowych budowli w rynku na przykład wrocławskim. Z drugiej strony jednak nierzadko dochody z tego rodzaju reklamy przeznaczone są przykładowo na odnowienie tego obiektu, a więc na cel jak najbardziej pożyteczny.
Reklama zewnętrzna

Specyficznym rodzajem reklamy outdoorowej jest reklama wielkoformatowa, czyli taka, która ma ponad 100 metrów kwadratowych (zobacz – druk wielkoformatowy Kraków). Bywa montowana w różny sposób, przybiera także różnorodne formy. Może przykładowo mieć charakter wolnostojący, być oświetlona lub nie. Najczęściej takie wolnostojące reklamy posiadają swoje własne oświetlenie. Poza tym często zdarza się, że taka reklama pojawia się na obiektach, przybierając wielkie rozmiary. Przedsiębiorstwa, które decydują się na wdrożenie takiej reklamy, muszą posiadać odpowiednie na to środki. Zdarza się również, że reklama tego rodzaju umieszczona jest na rusztowaniu w czasie renowacji danej budowli.

Ostatnio niezwykle popularne stało się na przykład umieszczanie reklam na pojazdach komunikacji miejskiej (link). Autobusy i tramwaje oklejone specjalną folią jeżdżą na przykład po wielu miastach w Polsce. Wielu ludzi spiera się, czy taka reklama wygląda estetycznie, poza tym dla użytkowników określonego pojazdu nie jest to komfortowe ze względu na niemożność swobodnego wyglądania przez okno. Popularne są również tak zwane citylighty, czyli reklamy świetlne zlokalizowane w najbardziej uczęszczanych miejscach, przykładowo na przystankach autobusowych. Wyświetlacze LED również są bardzo popularną metodą reklamy w tego typu miejscach.