Efektywność reklamy to jej najważniejsza cecha

Czy kiedy idziemy do sklepu, kupujesz produkt czy tylko obietnicę jego otrzymania? Pytanie retoryczne? Nie do końca, przynajmniej kiedy realizujesz kampanię reklamową w polskich mediach!

E-handel

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Czy nie denerwuje nas sytuacja, w której wzrost sprzedaży utożsamia się z działaniem jednego działu – sprzedaży? A do tego gratyfikacja finansowa za sukces zostaje przyznana właśnie temu działowi! A nam marketingowcom, przypada satysfakcja z dobrze wykonanego zadania i uścisk dłoni szefa.

Często stosowanym sposobem rozliczania reklamy w naszym kraju jest system „płać za emisję”, bez względu na to z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w internecie nazywany jest mianem CPM (Cost per Mille – koszt za tysiąc odsłon) choć jest obowiązującym w mediach, jest wyjątkowo mało korzystny z punktu widzenia reklamodawców zabiegających o efekty sprzedażowe.

Zaintrygowały Cię informacje ile zarabia przedstawiciel handlowy zaprezentowane w naszym poście? Bardzo przyjemnie więc będzie nam podzielić się z Tobą następnymi tekstami. Czekamy na ocenę!

Dlaczego? Firmy wydając miliony złotych na kampanie reklamowe, „kupują” jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie znając całkowicie skuteczności swoich działań. Żadne bowiem medium nie gwarantuje nam efektów realizowanych kampanii marketingowych. Po prostu, to co kupujemy w domu mediowym lub w stacji telewizyjnej czy radiowej to gwarancja emisji naszej reklamy. Kliknij agencja public relations aby dowiedzieć się więcej!

A gdyby można było zaplanować, że realizując kampanie reklamową przy stałym budżecie, zwiększymy sprzedaż do określonego poziomu X – czyli pozyskujemy Y nowych klientów? I nie była by to mglista obietnica, a rzeczywista obwiązująca umowa z mediami. Wtenczas, zarówno nasza satysfakcja zawodowa, jak i finansowa wyglądałaby dużo lepiej. Co ważne, marketing nie byłby już wsparciem dla sprzedaży oraz kosztem w firmie! Ważny jest w tym branding, Wrocław to miasto, gdzie znajdziemy kilka rewelacyjnych agencji, jak ta.

Realizowanie kampanii reklamowych w modelu „płać za sukces” można stosować długofalowo. A co ważne, wydatki na ten typ promocji mogą śmiało obciążać budżetu sprzedażowy. W Polsce, co prawda nie dywersyfikuje się kampanii marketingowych na te realizowane z budżetów marketingowych i sprzedażowych, nie mniej warto pochylić się nad takim podejściem i zacząć realizować kampanie online z budżetu sprzedażowego. Ważne jest również kreowanie wizerunku firmy, czyli branding.

W prestiżowym brytyjskim magazynie „The Economist”, w artykule poświęconym reklamie online, autor pisze: „To koniec marketingu! Przynajmniej takiego jaki znamy…

Uczciwie zalecam ten artykuł (https://visaandwork.com/zatrudnianie-cudzoziemcow/) wszystkim, którzy bez rezultatów poszukują artykułów o analogicznej problematyce oraz które są równie emocjonujące. Kliknij i sprawdź!

Jeżeli chcesz skutecznie kontrolować marketing we własnej firmie, a przede wszystkim monitorować efektywność promocji online oraz koszty takich działań, zacznij korzystać z modelu >>płać za sukces<<. Wówczas przestanie on być wyłącznie źródłem kosztów w Twojej firmie. Dzięki temu modelowi wydatki na reklamę stają się kosztami zmiennymi firmy, które skutecznie zwiększają jej zysk." Widzimy, że marketing w modelu "płać za efekt" jest kosztem, ale co ważne kosztem zmiennym. Im więcej sprzedajemy, tym więcej możemy wydać na tego typu reklamę!

, ,

Related posts

Czy billboard może przysłużyć się wyższej sprawie? Okazuje się, że tak. Pokazuje to historia z Bostonu

Nośniki reklamowe kojarzymy nie zawsze pozytywnie, bo od razu dostrzegamy nachalną reklamę, która zachęca do nabycia jakiegoś przedmiotu lub skorzystania z określonej usługi. Na pewno winą nie jest sam przekaz reklamowy, lecz być może zbyt dużo różnych form przekazu reklamowego, jaki obserwujemy wszędzie – od zwykłej ulicy po internet. Niektóre jednakowoż formy reklamy, jak billboardy mogą być wykorzystywane w bardzo dobrym celu, o czym mogliśmy się przekonać w czasie zamachu bombowego w Bostonie.

Zakładanie sklepu wirtualnego wiąże się również z obowiązkiem respektowania rozporządzeń z dziedziny prawa handlowego

Sklep wirtualny może przynieść właścicielom większe korzyści materialne niż ten tradycyjny. I nie ma się co dziwić. Pobratymcy coraz chętniej robią sprawunki w sieci, gdyż mają ku temu konkretne powody. Jednym z nich jest czas, którego zawsze brak. A w przypadku sprawunków internetowych wcale nie trzeba się martwić o czas otwarcia - w końcu do dyspozycji mamy 24 godziny i to niezależnie od tego, czy dany dzień jest świąteczny czy też nie. Przyciąga także bogata propozycja sprzedażowa, która często przewyższa tę dostępną w tradycyjnych marketach.

Latest posts

Rozwiązania zapewniane przez ekspertów

Rynek aktualnie jest nieubłagany, jeśli chodzi o tempo rozwoju oraz pojawiające się nieprzerwanie możliwości. Unowocześnienia zadziwiają nawet fachowców, którzy od dawna działają w obrębie jednej, jasno zdefiniowanej branży. Wraz z rynkiem i my poszerzamy nasze umiejętności, dlatego przygotowywane są różnego rodzaju szkolenia. Mają one na celu oferowanie pomocy w zdefiniowaniu celu, do którego dążymy. Wśród nich zazwyczaj wybierane jest szkolenie z motywacji, które jest prowadzone przez profesjonalistów.

Jak wyszukać prace marzeń? Czy jest to tak naprawdę możliwe? Jeśli owszem, to jak najbardziej korzystnie poszukiwać?

Dużo ludzi, którzy szukają pracy rozsyła swoje listy motywacyjne i CV tam gdzie tylko to możliwe. Jednakże mimo właściwych kwalifikacji często nie otrzymują nawet odpowiedzi. Istnieje bardzo dużo poradników i kursów dotyczących na przykład skutecznego tworzenia Curriculum Vitae, lecz w rzeczywistości pracodawcę niezbyt ciekawią te dokumenty. Są one tylko wstępnym zapoznaniem się z być może następnym pracownikiem.

Leave a Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*