Czy dni papierowych gazet są naprawdę policzone? Jak to w rzeczywistości się prezentuje? Czy naprawdę jest tak źle?

Mogą być z najnowszymi wiadomościami, branżowe, fachowe lub choćby promocyjne. Gazety, czasopisma czy magazyny to świat barwnych okładek, materiałów prasowych i pięknych fotografii.

Otaczają nas ze wszystkich stron, oferowane tytuły trudno policzyć. Wiele z nich istnieje już bardzo długo, pozostałe mają przeciętny staż, wiele nie przetrwało nawet kilku miesięcy. I chociaż poziom czytelnictwa sukcesywnie się obniża to stale jakoś sobie radzą.

Gazeta

Autor: Nacho
Źródło: http://www.flickr.com

Niezniszczalne są najprawdopodobniej branżowe pisma, gdyż zawsze w jakiejś grupie zawodowej będzie na nie zbyt. Nie ukazują się one w ogromnych nakładach, lecz wyprzedają się prawie wszystkie. Ich cena nie jest niska, bo są wypełnione bardzo fachową treścią, jaką ciężko znaleźć choćby w sieci. Jeśli chodzi o inne gazety czy magazyny, to największą właśnie konkurencję stanowi sieć internetowa. Jeśli nie można czegoś przeczytać w internecie otrzymujemy to na papierze (tak jest w rzeczy samej w sytuacji pism branżowych), jednak z drugiej strony normalne magazyny dla wszystkich mają w zawartości przeważnie to, co znajdziemy także w internecie.

Z takiej właśnie przyczyny obniża się poziom nabywania tego typu gazet. Jeszcze jakoś sobie dają radę tygodniki czy miesięczniki, ale już dzienniki powolutku chyba żegnają się z papierowymi wydaniami. Co ciekawe, w w tym zestawieniu jedna pozycja wydaje się niezagrożona. To gazetki promocyjne. Nie jest ważne, czy mowa o takich gazetkach z branży spożywczej czy sprzętu AGD, ich ilość wcale nie spada, ba, ich ilość właśnie się zwiększa. Nie tylko większe sklepy korzystają z tej formy promocji, lecz również drobne sklepiki osiedlowe. To dosyć łatwy i dość tani sposób żeby dotrzeć do wielu osób. Wielu, szczególnie młodych ludzi nie zwraca na nie uwagi, bo ich światem jest internet, ale dla trochę starszych ludzi to świetne źródło wiedzy jak http://www.promocyjni.pl/siec/11-reserved.

Nie wydaje się więc, żeby ta forma mogła zniknąć z rynku. W sumie, jakby tak się stało, to wielu ludzi poczuło by się dziwne. Są już tak przyzwyczajeni do różnych ciekawych promocji, które oferują sklepy, że ciężko by im było z dnia na dzień powrócić do starego stanu. To jednakże także spory kłopot dla wielu sklepów, ponieważ takie prześciganie się w najlepszych promocjach doprowadziło do tego, że aktualnie, kto nie bierze udziału w tych zawodach ten odpada bardzo szybko.